French (Fr)

Réservez cette date !
Jeudi 13 octobre 2016 à partir de 14h
Paris, Pavillon Vendôme

L'Association Française de la Gestion financière (AFG) organise ses premières Assises Européennes de la Gestion, manifestation de Place, afin de renforcer la cohésion de l’ensemble des acteurs de l'industrie financière et pour participer activement au débat européen et international.

Acteurs de la gestion et partenaires, institutions européennes et internationales de la régulation financière, personnalités du monde politique et académique, grands investisseurs institutionnels européens seront présents pour partager leur vision de l'asset management.

Association Française de la Gestion financière (AFG)

The Association Française de la Gestion Financière (the French Asset Management Association - AFG) represents and promotes the interests of the French asset management industry, both for collective and for discretionary portfolio management.

News in brief

25.08.16 LCBFT - Nouveaux arrêtés parus au Journal Officiel - gel des avoirs

>>

01.08.16 Annual report 2015 of Tracfin, the Unit for intelligence processing and action in France
>>

07.07.16 Des mesures pour améliorer l’attractivité de la place financière de Paris

Press releases

23.08.16 PRIIPs : Les associations professionnelles du secteur financier et d’épargnants unies pour la défense de l’information et de la protection des consommateurs français

>>

20.04.16 AFG, AF2i and AFTE created a KYC information sheet template for the attention of institutional and corporate investors which complies with standard regulatory requirements.

12.04.16 Corporate governance: AGM voting results

AFG Activity report 2016

"Gérer l'épargne, financer l'économie" is the AFG Activity report 2016, focusing on the importance of financing economic activity through well managed savings (in French only).

The 2016 Asset Management Directory
  • Annuaire AFG 2016  The 2016 Asset Management Directory has been published in June 2016.

Sold € 200 pre-tax, (€ 240 with tax), this book is free for members of AFG

Order the 2016 Asset Management Directory

« Stat OPC » , statistical information on French investment funds industry
  • Gestion Info 19On a monthly basis, the « Stat OPC »  fact sheet provides statistical information in English on French investment funds industry.

Did you know?

29.09.16 : Formation "Lutte contre le blanchiment - FT"

29-30.09.16 : Patrimonia 2016

6.10.16 : Forum Gestion d’Actifs